Четвер, 18 Квітня, 2024
spot_imgspot_img
ГоловнаІнформерТехнологіїVision Pro: перший просторовий комп’ютер Apple

Vision Pro: перший просторовий комп’ютер Apple

Надзвичайніи БердичівНадзвичайніи Бердичів

Шанс Міллер з США поділився своїм досвідом використання першого просторового комп’ютера Apple Vision Pro.

На WWDC 2023 Apple офіційно представила свою нову гарнітуру Vision Pro, яку вона описує як «революційний просторовий комп’ютер». Я був у натовпі на сьогоднішньому виступі, коли про це було оголошено, і незабаром після цього мене повезли на візку для гольфу, щоб я пішов випробувати Apple Vision Pro саме зараз.

Коли я прибув до демо-будівлі в дальньому кутку Apple Park, мене знову понесли… в альтернативний світ на базі visionOS.

Процес налаштування.

Коли я прибув у спеціальну демонстраційну будівлю Apple, я пройшов процес налаштування на Vision Pro. Це було зроблено за допомогою простої системи сканування на iPhone 14 , яка була схожа на процес налаштування Face ID на новому iPhone. Наступним кроком було налаштування просторового аудіо, яке складалося зі сканування мого обличчя та обох вух.

“У мене виникли певні проблеми з частиною персоналізованого просторового аудіо під час налаштування, але, здається, це не вплинуло на фактичну роботу Vision Pro. iPhone 14 чомусь просто не хотів сканувати моє ліве вухо. Я ношу контактні лінзи, а не окуляри, тому мені не довелося проходити тестування зору. Однак для тих, хто носить окуляри, Apple встановила обладнання для перевірки зору”, – розповів Шанс Міллер.

Закінчивши нудні речі, настав час спробувати саму гарнітуру Vision Pro у дії. Я одягнув його та відрегулював посадку на свій смак, використовуючи пов’язку для голови вгорі та гнучкий ремінь збоку. Було напрочуд легко щільно прилягати.

Початок роботи

Використання visionOS

З цього моменту я почав вивчати visionOS, операційну систему, на якій працює гарнітура Vision Pro. Під час моєї першої взаємодії visionOS показала знакове повідомлення Apple «Hello», яке плавало в просторі. Звідти я потрапив у Home View. Головний екран схожий на вигляд стільника на Apple Watch. Я використовував очі, щоб рухатися сіткою додатків.

visionOS повністю покладається на ваші очі, руки та голос для навігації. Мені не вдалося випробувати жодну функцію голосового керування, але жести керування очима та рукою справді вражають. Простий дотик пальців дозволяє вибрати об’єкт. Ви можете збільшити масштаб, торкаючись і зводячи пальці так само, як на iPhone, і ви можете прокручувати, рухаючи зап’ястям. Легкий рух зап’ястя активує інерційне прокручування, як на iPhone, iPad і Mac.

Для того, щоб зрозуміти, як орієнтуватися в visionOS, потрібно навчитися, але навіть за 30 хвилин роботи з Vision Pro мені стало досить зручно працювати з більшістю жестів. Було кілька разів, коли я вибирав неправильну річ і потрапляв у не ту програму, але мені було достатньо легко повернутися на головний екран, просто натиснувши кнопку Digital Crown.

visionOS дозволяє відкривати кілька програм і розташовувати їх так, як вам зручно. Інтерфейс для цього схожий на Stage Manager на iPad, з «панеллю вікон» у нижній частині кожної програми для налаштування позиціонування та стрілкою в кутку для налаштування розміру кожної програми. Ви також можете наблизити вікна до себе, постукавши пальцями та наблизивши їх.

Я був справді вражений тим, наскільки добре Vision Pro міг бачити мої руки та реагувати на жести. Я міг тримати руки на колінах, здавалося б, поза полем зору гарнітури. Тим не менш, Vision Pro може сприймати будь-які жести та миттєво реагувати.

Але це теж палиця з двома кінцями. Одне, що Apple пояснила мені, полягає в тому, що є проблема з керуванням руками, оскільки гарнітура має розрізняти навмисні та ненавмисні рухи. Це схоже на щось на зразок дисплея iPhone або трекпада Mac, де програмне забезпечення має виявляти навмисні чи ненавмисні рухи.

Для більшості людей ця крива навчання стане найскладнішим аспектом Vision Pro. Я маю уявити, що в якийсь момент жести стануть другою натурою, але вам доведеться потренуватися, щоб досягти цього. Я припускаю, що visionOS запропонує надійний підручник для користувачів під час першого запуску, коли її запустять клієнти наступного року. Apple також запропонує клієнтам демонстрації у своїх роздрібних магазинах.

Використання visionOS

Споживання контенту та середовища

Apple назвала споживання вмісту однією з найбільших переваг Vision Pro, і це справедливо. Досвід абсолютно неймовірний. Я мав нагоду ознайомитися з 3D-версією Avatar 2 і був вражений ефектом занурення.

Ви можете переглядати вміст через Vision Pro у плаваючому вікні, яке можна налаштувати на свій смак, і visionOS автоматично затемнить область навколо цього вікна. Ви також можете помістити фільм у будь-яке середовище. Мені довелося дивитися фільм за допомогою кінотеатру, що створювало враження, що я дивлюсь у спеціальному домашньому кінотеатрі. Увага до деталей була надзвичайною, аж до текстур у стилі акустичної піни на стелі.

Перегляд 3D-фільмів за допомогою Vision Pro є доказом того, що 3D-фільми можуть бути неймовірно захоплюючими та просто крутими, якщо робити це правильно. Можливо, 3D-телевізори були недовгою модою, але Vision Pro доповнює цей досвід.

Я також мав можливість переглянути кліп гри NBA, одягнений у Vision Pro, а також гру MLB. Обидва ці враження були неймовірними. Я міг дивитися вгору, вниз, ліворуч і праворуч і відчувати, ніби я перебуваю на стадіоні, сидячи біля корту або праворуч біля першої основної лінії. Також був кліп, знятий у музичній студії з Алісією Кіз. Я багато писав про те, як концерти можуть бути великою перевагою Vision Pro, і ця демонстрація ще більше підтвердила мені це.

Apple пояснила мені, що кожне відео, яке я дивився, було знято у власному спеціальному форматі відео. Він сподівається, що інші компанії приймуть цей формат, але на даний момент у нього немає нічого для оголошення з цього приводу.

Уздовж інтерфейсу visionOS є меню, яке розгортається, щоб показати «Люди, програми та середовища». Я вибрав параметр «Середовище» та побачив одне під назвою «Mount Hood», яке було повністю захоплюючим і оточувало мене з обох боків і позаду. Це також один із випадків, коли я використовував Digital Crown для контролю свого рівня занурення. У будь-який момент я міг підняти руку, і це з’явилося поверх інтерфейсу змішаної реальності.

Робота з фото

Фотографії

Програма Photos є ключовою частиною досвіду Vision Pro. Ви можете переглядати всю свою бібліотеку фотографій і використовувати жести, щоб вибирати фотографії, прокручувати фотографії, збільшувати та зменшувати масштаб тощо. Ви можете переглядати панорамні фотографії, зроблені на iPhone, які обертають вас навколо. Я бачив два різних панорамних зображення iPhone, зроблених в Ісландії та на узбережжі Орегону.

Просторові фотографії та відео знімаються за допомогою вбудованої 3D-камери Vision Pro. Apple каже, що вони призначені для того, щоб дозволити користувачам «захоплювати, переживати та занурюватися в улюблені спогади».

«Кожна просторова фотографія та відео повертає користувачів назад у певний момент часу, як-от святкування з друзями чи особлива сімейна зустріч», — пояснює Apple.

Під час моєї демонстрації я побачив два просторових відео: одне, зняте на дитячому дні народження, а інше — біля багаття. Обидва вони були дуже вражаючими та зробили чудову роботу, створивши відчуття, ніби я сам був у цих спогадах. Щоправда, демонстрації були трохи моторошними, оскільки це були не мої спогади, але легко зрозуміти, наскільки неймовірною буде ця функція, коли це зміниться.

FaceTime

Під час роботи з Vision Pro я прийняв дзвінок FaceTime від когось іншого в будівлі, який також носив Vision Pro. Ця особа була відображена в моєму поданні Vision Pro за допомогою Persona, яку Apple описує як цифрове представлення людини, створене за допомогою методів машинного навчання.

Персона була дуже переконливою, але коли я почав дивитися уважніше, стало ясно, що це штучно згенероване відео. Особливо це було помітно навколо рота людини.

Під час розмови FaceTime ми співпрацювали над документом Freeform, який містив 3D-модель багатоквартирного будинку. Я міг зазирнути всередину цієї моделі, щоб побачити конкретні деталі щодо дизайну, кутів, меблів тощо.

Комфорт і заколисування

Нарешті, і, мабуть, найважливіше, є комфортний аспект Vision Pro. Як я вже говорив на початку, процес встановлення та надягання гарнітури простий і простий. Але як щодо його носіння?

Я носив Vision Pro приблизно 30 хвилин, і в цілому мій досвід був позитивним. Тканина м’яка та дихаюча, навколо очей є багато прокладок, і вона щільно (але не надто) лягала на голову.

Фото дивують

З огляду на це, це, безумовно, важча сторона речей. Я абсолютно бачив, як втомився носити його після тривалих сеансів. Загальний дизайн і посадка трохи нагадали мені AirPods Max, і багато матеріалів були схожими.

Зрозуміло, чому Apple також вибрала зовнішній акумулятор. Якби акумулятор був інтегрований у саму гарнітуру, вона була б надто важкою, і її практично неможливо було б носити довше кількох хвилин за раз.

Одна річ, яку Apple сьогодні сказала, це те, що вона мала лише невеликий вибір розмірів Light Seal, доступних під час цих демонстрацій. Однак коли Vision Pro буде запущено, буде доступний великий набір розмірів Light Seal. Це допоможе ще більше підвищити комфорт для всіх користувачів.

На початку сьогоднішнього дня я був дуже стурбований хворобою руху під час носіння гарнітури Apple. У машині чи літаку мене неймовірно швидко нудить. Але за 30 хвилин носіння Vision Pro я не відчув жодної хвороби руху.

Apple каже, що поєднання двох дисплеїв 4K і неймовірно низька затримка є важливими факторами, які запобігають захворюванню під час носіння Vision Pro. Здатність входити та виходити з віртуальної та доповненої реальності також відіграє важливу роль у зменшенні заколисування та втоми.

Інші ласі шматочки

Однією з найбільш вражаючих частин мого часу з VIsion Pro була якість звуку. Гарнітура оснащена двома окремо підсиленими драйверами в кожному аудіоблокі. У поєднанні з захоплюючим вмістом Spatial Audio був приголомшливим. Набагато краще, ніж Spatial Audio сьогодні, якщо використовувати AirPods.

Я взяв участь у хвилинній медитації усвідомленості, яка містила захоплюючу анімацію та керовані дихальні вправи. Це мені точно знадобилося після двогодинної доповіді!

На одній із демонстрацій я побачив, як я спілкувався з метеликом, який летів до мене й сів мені на руку. Був також інтерактивний досвід Encounter Dinosaurs, під час якого я підійшов до динозавра та «доторкнувся до нього». Це було круто, але трохи химерно. Однак це веселий доказ концепції того, що може бути можливим у майбутньому.

Я не можу говорити про час автономної роботи, оскільки я носив Vision Pro лише 30 хвилин. Моя гарнітура була підключена до зовнішнього акумулятора, і вона мені зовсім не заважала. Я зміг встати, рухатися й просто кинути акумулятор до кишені.

Мені не вдалося спробувати жодну з функцій, орієнтованих на Mac, але я хочу дізнатися про них більше в майбутньому.

Я не мав нагоди побачити, як хтось інший носив Vision Pro, тому я не мав можливості побачити частину досвіду EyeSight.

Я бачив демонстрацію Apple Immersive Video, яка охопила мене кутом огляду на 180 градусів, ніби я літав над містом, під океаном, у полі, повному дикої природи, тощо.

Просторовий комп’ютер Apple

Підведення підсумків

Коли я зняв Vision Pro після 30-хвилинної демонстрації, я почувався трохи збентеженим. Не обов’язково погано, але це було відчуття, якого я ніколи раніше не відчував. Я щойно відчув щось, що перенесло мене в інший світ… водночас зберігаючи зв’язок із «реальним світом» навколо мене.

Протягом усього мого досвіду роботи з Vision Pro компанія Apple неодноразово наголошувала на різних способах, за допомогою яких гарнітура підтримує зв’язок із навколишнім світом. Наприклад, я міг подивитись ліворуч і праворуч, щоб побачити двох інших людей у ​​демонстраційній кімнаті зі мною.

Ще одна ознака цілей Apple полягає в тому, що ніде в прес-релізі Apple навіть не згадує слово «гарнітура». Натомість компанія називає його «просторовим комп’ютером», а visionOS — «першою у світі просторовою операційною системою».

Це ключ до досвіду Vision Pro, і це те, що відрізняє Apple від інших гравців у цьому просторі. Гібрид віртуальної та доповненої реальності досягає справді вдалого балансу занурення, утримуючи при цьому взаємодію з людьми навколо вас.

У багатьох відношеннях Vision Pro та visionOS є кульмінацією років функцій доповненої реальності та віртуальної реальності, які поступово з’явилися на iPhone після появи ARKit у 2017 році. Apple каже, що iPhone вже є найбільшою платформою доповненої реальності у світі, а visionOS використовує багато з цих функцій.

Деякі функції Vision Pro здаються химерними? Абсолютно. Але багато з того, що я побачив сьогодні, є доказом того, наскільки вражаючою може бути змішана реальність, якщо її зробити правильно, використовуючи найкраще обладнання та програмне забезпечення. У міру того, як екосистема розширюється, частину вмісту, який може здаватися химерним, можна замінити неймовірними враженнями.

Апаратне забезпечення Vision Pro є найкращим у галузі. Я не бачив жодного пікселя на дисплеях 4K, і навіть краї вмісту з обох боків від мене були чіткими та чіткими. Поєднання цих дисплеїв і потужних чіпів M2 і R1 всередині означає, що Vision Pro перевершує всі свої дії.

Vision Pro не матиме шаленого успіху, і я думаю, що навіть Apple це знає. Компанія порівняла ціну в 3500 доларів з ціною оригінального Mac, який у 1984 році продавався за 2495 доларів. У доларах 2023 року це було б понад 7000 доларів.

Але навіть якщо в день запуску навколо магазинів Apple не вишикуються черги, Vision Pro дасть Apple можливість реалізувати свою роботу на цьому ринку. Розробники можуть створювати програми, кіно- та телестудії можуть створювати контент, а Apple може дізнатися більше про те, чого люди хочуть від такого продукту.

Я був головним скептиком щодо планів Apple вийти на ринок гарнітур VR/AR. Vision Pro ще кілька місяців, щоб бути готовим до прайм-тайму, але те, що я відчув під час сьогоднішньої практичної роботи, мене дуже вразило. Я радий побачити кінцевий продукт на початку наступного року.

Новини Бердичева

Читайте Новини Бердичева у Telegram

Публікуємо найцікавіші статті, події та конкурси. Ми там, де наші читачі!

Новини по темі

Останні Новини

Пісок

Пісочні піраміди Швайківської ОТГ замайорили у залі суду Бердичева

0
У Бердичівському міськрайонному суді розпочався розгляд об'єднаного кримінального провадження щодо обвинувачення підприємця та двох водіїв спецтехніки у незаконному видобуванні піску на території Швайківської ОТГ,...